Скоро The essence of CELTA Однодневный тренинг с Джеймсом Эгертоном

Moderator
29 Мар 2020
271,663
1,080,925
113
#1
Тренинг предназначен как начинающих преподавателей, которые хотят получить системное представление о формировании и развитии основных речевых навыков учащихся, так и для опытных практикующих педагогов, которым нужен «свежий взгляд» и новые идеи для занятий.

Тренинг состоит из четырех сессий (три по 90 мин и одна - 60 мин) и блока для ответов на вопросы. Все сессии – максимально практичные, с большим количеством коммуникативных заданий.

Язык тренинга - английский.

Расписание тренинга

18 августа, время московское

09:00-09:15

Introduction

09:30 – 11:00

Receptive skills: teaching reading and listening

Key takeaways from this session:

Fundamental frameworks for reading and listening lessons
Sub-skills development: creative and engaging ways to work on receptive skills, far beyond the limits of the coursebook exercises
Theory into practise: interactive workshop and whole group feedback
11:00-11:30

Break

11:30 – 13:00

Productive skills: teaching writing and speaking (including phonology)

Key takeaways from this session:

Fundamental frameworks for writing lessons; taking writing from the private to the collaborative. Whole group demo to put the theory into practise.
Essential techniques for improving, not just practising, speaking skills
Physical pronunciation: using the four buttons to teach any sound and using Adrian Underhill's phonemic chart to bring pronunciation to life
13:00-14:00

Lunch

14:00-15:30

Teaching systems: vocabulary, grammar and functions

Key takeaways from this session:

Fundamental frameworks for systems lessons
A variety of techniques to present and clarify language; putting theory into practise together.
Using role play games, debates and information gaps to liven up any target language practise and boost students' motivation.
15:30-16:00

Break

16:00-17:00

Multi-layered communication with the communicative CELTA method

Key takeaways from this session:

How to use verbal and non-verbal communication both online and in the physical classroom
Practical workshop on body language, voice details and psycholinguistics: how our movements and words change the energy, dynamics and course of every lesson

17:00-17:15

Break

17:15-17:45

Q&A and further discussion. Putting the 'fun' in 'fundamental'.

Результаты

В результате прохождения курса вы научитесь использовать:

proxy.php?image=https%3A%2F%2Fthumb.tildacdn.com%2Ftild6163-3931-4264-b164-356262333333%2F-%2Fresize%2F45x%2F-%2Fformat%2Fwebp%2Ficons8--40.png&hash=f28347ea84779e6e4fffc1e25355f452


различные техники по работе над навыками чтения и аудирования, которых нет в учебниках;

proxy.php?image=https%3A%2F%2Fthumb.tildacdn.com%2Ftild6430-3864-4238-b331-633462633034%2F-%2Fresize%2F45x%2F-%2Fformat%2Fwebp%2Ficons8--40.png&hash=b40e808f9feecca99756c7f497ebcb77


нестандартные приемы по улучшению навыков говорения и письма;

proxy.php?image=https%3A%2F%2Fthumb.tildacdn.com%2Ftild6639-3733-4635-a331-373832343166%2F-%2Fresize%2F45x%2F-%2Fformat%2Fwebp%2Ficons8--40.png&hash=c432929ca98a142caae519ba910c6314


ролевые игры, дебаты и другие коммуникативные задания для активизации грамматики и лексики, а также повышения мотивации учащихся;

proxy.php?image=https%3A%2F%2Fthumb.tildacdn.com%2Ftild3032-3362-4536-b337-383633386362%2F-%2Fresize%2F45x%2F-%2Fformat%2Fwebp%2Ficons8--40.png&hash=b467b165ac0c583e14137aa6232a9d04


язык тела и жестикуляцию, интонацию и психолингвистические приемы для изменения энергетики и динамики урока таким образом, что он будет увлекательным и запоминающимся для учащихся.

;utm_medium=email&utm_campaign=11_08


Для просмотра содержимого вам необходимо авторизоваться

Для просмотра содержимого вам необходимо авторизоваться