Тренинг предназначен как начинающих преподавателей, которые хотят получить системное представление о формировании и развитии основных речевых навыков учащихся, так и для опытных практикующих педагогов, которым нужен «свежий взгляд» и новые идеи для занятий.
Тренинг состоит из четырех сессий (три по 90 мин и одна - 60 мин) и блока для ответов на вопросы. Все сессии – максимально практичные, с большим количеством коммуникативных заданий.
Язык тренинга - английский.
Расписание тренинга
18 августа, время московское
09:00-09:15
Introduction
09:30 – 11:00
Receptive skills: teaching reading and listening
Key takeaways from this session:
Fundamental frameworks for reading and listening lessons
Sub-skills development: creative and engaging ways to work on receptive skills, far beyond the limits of the coursebook exercises
Theory into practise: interactive workshop and whole group feedback
11:00-11:30
Break
11:30 – 13:00
Productive skills: teaching writing and speaking (including phonology)
Key takeaways from this session:
Fundamental frameworks for writing lessons; taking writing from the private to the collaborative. Whole group demo to put the theory into practise.
Essential techniques for improving, not just practising, speaking skills
Physical pronunciation: using the four buttons to teach any sound and using Adrian Underhill's phonemic chart to bring pronunciation to life
13:00-14:00
Lunch
14:00-15:30
Teaching systems: vocabulary, grammar and functions
Key takeaways from this session:
Fundamental frameworks for systems lessons
A variety of techniques to present and clarify language; putting theory into practise together.
Using role play games, debates and information gaps to liven up any target language practise and boost students' motivation.
15:30-16:00
Break
16:00-17:00
Multi-layered communication with the communicative CELTA method
Key takeaways from this session:
How to use verbal and non-verbal communication both online and in the physical classroom
Practical workshop on body language, voice details and psycholinguistics: how our movements and words change the energy, dynamics and course of every lesson
17:00-17:15
Break
17:15-17:45
Q&A and further discussion. Putting the 'fun' in 'fundamental'.
Результаты
В результате прохождения курса вы научитесь использовать:
различные техники по работе над навыками чтения и аудирования, которых нет в учебниках;
нестандартные приемы по улучшению навыков говорения и письма;
ролевые игры, дебаты и другие коммуникативные задания для активизации грамматики и лексики, а также повышения мотивации учащихся;
язык тела и жестикуляцию, интонацию и психолингвистические приемы для изменения энергетики и динамики урока таким образом, что он будет увлекательным и запоминающимся для учащихся.
;utm_medium=email&utm_campaign=11_08
Тренинг состоит из четырех сессий (три по 90 мин и одна - 60 мин) и блока для ответов на вопросы. Все сессии – максимально практичные, с большим количеством коммуникативных заданий.
Язык тренинга - английский.
Расписание тренинга
18 августа, время московское
09:00-09:15
Introduction
09:30 – 11:00
Receptive skills: teaching reading and listening
Key takeaways from this session:
Fundamental frameworks for reading and listening lessons
Sub-skills development: creative and engaging ways to work on receptive skills, far beyond the limits of the coursebook exercises
Theory into practise: interactive workshop and whole group feedback
11:00-11:30
Break
11:30 – 13:00
Productive skills: teaching writing and speaking (including phonology)
Key takeaways from this session:
Fundamental frameworks for writing lessons; taking writing from the private to the collaborative. Whole group demo to put the theory into practise.
Essential techniques for improving, not just practising, speaking skills
Physical pronunciation: using the four buttons to teach any sound and using Adrian Underhill's phonemic chart to bring pronunciation to life
13:00-14:00
Lunch
14:00-15:30
Teaching systems: vocabulary, grammar and functions
Key takeaways from this session:
Fundamental frameworks for systems lessons
A variety of techniques to present and clarify language; putting theory into practise together.
Using role play games, debates and information gaps to liven up any target language practise and boost students' motivation.
15:30-16:00
Break
16:00-17:00
Multi-layered communication with the communicative CELTA method
Key takeaways from this session:
How to use verbal and non-verbal communication both online and in the physical classroom
Practical workshop on body language, voice details and psycholinguistics: how our movements and words change the energy, dynamics and course of every lesson
17:00-17:15
Break
17:15-17:45
Q&A and further discussion. Putting the 'fun' in 'fundamental'.
Результаты
В результате прохождения курса вы научитесь использовать:
различные техники по работе над навыками чтения и аудирования, которых нет в учебниках;
нестандартные приемы по улучшению навыков говорения и письма;
ролевые игры, дебаты и другие коммуникативные задания для активизации грамматики и лексики, а также повышения мотивации учащихся;
язык тела и жестикуляцию, интонацию и психолингвистические приемы для изменения энергетики и динамики урока таким образом, что он будет увлекательным и запоминающимся для учащихся.
;utm_medium=email&utm_campaign=11_08
Для просмотра содержимого вам необходимо авторизоваться
Для просмотра содержимого вам необходимо авторизоваться